Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är en nybörjare på inlines som kommit på att det är en ypperlig motionsform om man använder sig av stavar. Eftersom jag är en försiktig man så tänkte jag använda mej av en del skydd. Så min undran är om det är nån som har en lösning på problemet handledsskydd+stavar.
Jag använder inga handledsskydd när jag åker med stavar. Eftersom man håller stavarna i händerna tar man emot med knytnäven helt naturligt. Handskar kan vara bra om man är rädd om knogarna
Att vricka tummarna vid fall under stavåkn på inlines
....alltså: när man använder stavar vars handledsrem har en extra rem mellan tumme och pekfinger (som i princip alla stavar har nuförtiden) kan man vricka tummarna rejält om man trillar (jag vet...).
Detta gör j-t ont och kräver en konvalesens på alltför lång tid.
Så efter min olycka letade jag andra modeller på remmar och hittade då en modell där extraremmen fästs med kardborre (och alltså löses ut). Fliesbergs har en sådan modell; men det finns säkert flera.
Jag tycker det funkar bra att ha handledsskydd när man kör med stavar, det blir lite knöligt men det går.
Att bryta båtbenet är ingen höjdare så jag tror det är bra att alltid använda handledsskydd när man åker inlines.