Tanken var: AHA! inline är skonsamare för rygg och knäna!
AHA! Köpa inlines!
Först stopped var:
Kullager? Vaddå kullager?
Vaddå hårdhet och 4 eller 5 hjul?
Andra stopped blev ju givet:
Vem ska man lyssna på?
Försäljaren? Och isåfall vilken?
Pratade med en kille på Stadium och får veta en sak, på Intersport så fick jag veta annat.
Ena säger vikt spelar roll för vilken skena (plast eller metall), den andra sa tvärtom.
På nätet läser jag om 4-5hjul och längd på skena.
tredje stoppet är märken och priserna:
En säger att betalar mer än 1500 egentligen ger inte så mycket för en nybörjare, det ger tillräckligt med kvalitet ändå.
En annan säger att minst 1000kr annars är det skit.
I butikerna säger de att prisklasserna inte längre spelar roll eftersom efterfrågan minskar och så också priset.
Imorn ska min kille köpa och jag också. Lär blir något "vad-som-helst"(kommer nog resultera i något inte alltför dyrt så jag kan köpa något "bättre" senare).
Fjärde stoppet är informationen på internet.
Vill jag hade på svenska, var den här sajten den mest aktiva och snabba, för inte tala om kontreta.
Dom flesta andra sajter var mer tävlingsinrikta, ogästvänliga för nybörjare och många gånger, trasiga!
femte stopped blev:
Det blev krångliga att åka inlines än vad jag trodde; då har jag aldrig ens åkt på några ännu.
Inte ens åkt ett par skridskor!!
Kanske jag ska gå tillbaks till cykel, trygga mtbn.
ynk.
AHA! Köpa inlines!
Först stopped var:
Kullager? Vaddå kullager?
Vaddå hårdhet och 4 eller 5 hjul?
Andra stopped blev ju givet:
Vem ska man lyssna på?
Försäljaren? Och isåfall vilken?
Pratade med en kille på Stadium och får veta en sak, på Intersport så fick jag veta annat.
Ena säger vikt spelar roll för vilken skena (plast eller metall), den andra sa tvärtom.
På nätet läser jag om 4-5hjul och längd på skena.
tredje stoppet är märken och priserna:
En säger att betalar mer än 1500 egentligen ger inte så mycket för en nybörjare, det ger tillräckligt med kvalitet ändå.
En annan säger att minst 1000kr annars är det skit.
I butikerna säger de att prisklasserna inte längre spelar roll eftersom efterfrågan minskar och så också priset.
Imorn ska min kille köpa och jag också. Lär blir något "vad-som-helst"(kommer nog resultera i något inte alltför dyrt så jag kan köpa något "bättre" senare).
Fjärde stoppet är informationen på internet.
Vill jag hade på svenska, var den här sajten den mest aktiva och snabba, för inte tala om kontreta.
Dom flesta andra sajter var mer tävlingsinrikta, ogästvänliga för nybörjare och många gånger, trasiga!
femte stopped blev:
Det blev krångliga att åka inlines än vad jag trodde; då har jag aldrig ens åkt på några ännu.
Inte ens åkt ett par skridskor!!
Kanske jag ska gå tillbaks till cykel, trygga mtbn.
ynk.