inkaleden

tjena!
funderar på att gå inkaleden i början av nästa sommar. nu när flygbiljetterna är billigast mellan sthlm och santiago de chile, så undrar man ju om det går tåg/buss upp till peru och cuzco? nån som prövat förut? hur lång tid tar det?
skulle va kul att se lite mer av sydamerika, planerar att va borta ca. 6 veckor. tips om andra resmål uppskattas gärna!
/johan

Hej!
Det finns inga tag fran Santiago till norra Chile/Peru, daremot buss. Vet inte pa rak arm hur lang tid det tar men jag skulle gissa pa ett par dagar...

Det basta ar nor att flyga fran Santiago till Arica (pa gransen mellan Chile Peru) och fortsatta darifran med buss. Nar jag gjorde detta for ett ar sedan kostade biljetten tur och retur ca 1000 kronor (Lan Chile).

Om du anda tankte besoka Bolivia rekomenderar jag att du atervander till Arica fran La Paz, och att du stannar ett par dagar i "Parque Nacional Lauca" pa den Chilenska sidan. Fruktansvart vackert!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg