Inget Nejmegen

Tyvärr var det fullt... jag kom inte med som cevilgångare. Synd då jag tränat som 17! men man är ju i god kondition iallafall.Får se om jag åker till Visingsö och går.
Hls från en liten besviken gångare!

Nijmegen ställdes ju in så det kanske var tur att du inte kom med. Finns inget så grymt som krossade drömmar. Bättre lycka nästa år! Kan klart rekommenderad det!

Karolina P; sa:
Nijmegen ställdes ju in så det kanske var tur att du inte kom med. Finns inget så grymt som krossade drömmar. Bättre lycka nästa år! Kan klart rekommenderad det!

Det ställdes in efter första dagen, pga att sjukhusen var överfulla och kunde inta emot fler personer. Anledningen vara tt det var uppåt 40 grader varmt och det ryktas om att lägga marschen senare eller tidigare på året för att undvika den värsta hettan.

sajberjohan; sa:
Det ställdes in efter första dagen, pga att sjukhusen var överfulla och kunde inta emot fler personer. Anledningen vara tt det var uppåt 40 grader varmt och det ryktas om att lägga marschen senare eller tidigare på året för att undvika den värsta hettan.

Vintertid kan man inte heller köra De Elfstedentocht, det är väl lika bra att flytta hela nederländerna lite längre norrut.

Nordesjö; sa:
sajberjohan; sa:
Det ställdes in efter första dagen, pga att sjukhusen var överfulla och kunde inta emot fler personer.

...och på grund av att två deltagare dog av värmeslag.

Jag fick hem min brorsa hel i alla fall. :)

Det är inget ovanligt, med tanke på alla gamlingar som går. Att tänka på är att det var civila gångare som dog och fyllde upp sjukhusen...

Men det var jäkligt varmt därnere, matsalen var som en bastu och inte så kul att äta i =)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg