Provisorisk røk
Ja, ABU-røken (liten modell) ær bra, men væger før mycket till længre turer nær man jagar gram i packningen.
Nåt jag inte prøvat sjælv, men vet andra som gjort, ær att strø spån i botten på en stormkøks-kastrull (som man kanske har med sig oavsett), lægger några bjørkkvistar øver, på vilka man lægger fisken, och så anvænder stekpannan eller annat som lock. Skall visst funka bra.
(Som en parantes kan næmnas att jag fick samma ide, och sænde førslag til Trangia (dær jag faktiskt jobbade i min ungdom), før många år sedan om att dom skulle produsera ett galler som passar i deras kastruller, just med tanke på att røka fisk, men det har ju inte skedd något vad jag vet).
Invændningen mot att anvænda kastrullen till røkning ær att den blir sotig och sølig. Detta kan kanske avhjælpas med att tæcka insidan med alu.folie?
Annat jag funderar på ær om aluminiumen kan reagera på något olyckligt sætt med kemikalierna i røken, så att det påverkar både smak och ev. ær ohælsosamt?
Førøvrigt, så finns det ju också røkpåsar att køpa, och något liknande borde man också klara att vika ihop sjælv med alu.folie.