Hade tänkt ta ner min Puffin Swift till Malta om några veckor men börjar bli tveksam. Tror inte dess aluminiumram och galonduk skulle trivas alltför bra med finkornig sandstrand och smällar mot vassa klippor. Lär mest bli halvdagsturer med våglek vid stränder och klippor härnere, knappast distanspaddling med packning på öppet hav.
Så jag har börjat titta på uppblåsbara sit-on-tops, anpassade för våglek och surf vid klippor och stränder, tålig konstruktion. Bör vara ganska lätt och kompakt hoppackad för resor på buss, cykelvagn, taxi etc. Ska ha bra tigh-straps och fästen för en rymlig packsäck. 2,5-3 meter lång kanske? Den kanske även får följa med på lättare forsturer på fastlandet några gånger.
Några utsidare med erfarenheter och tips?
Så jag har börjat titta på uppblåsbara sit-on-tops, anpassade för våglek och surf vid klippor och stränder, tålig konstruktion. Bör vara ganska lätt och kompakt hoppackad för resor på buss, cykelvagn, taxi etc. Ska ha bra tigh-straps och fästen för en rymlig packsäck. 2,5-3 meter lång kanske? Den kanske även får följa med på lättare forsturer på fastlandet några gånger.
Några utsidare med erfarenheter och tips?