Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
incidentrapporter!!!
- Trådstartare Mastercam
- Start datum
Amerikanska incident rapporter
Jag haller med att man kan lara sig mycket fran sana rapporter.
Sjalv laser jag Accidents in American Mountaineering
(Se http://www.americanalpineclub.org/programs/press_anam.shtml),
som analysera ett hundratal olyckor varje ar. Det ar mycket nyttig att veta vilka de farliga momenten ar, och hur experterna anser att olyckorna kunde
har undvikas.
Jag haller med att man kan lara sig mycket fran sana rapporter.
Sjalv laser jag Accidents in American Mountaineering
(Se http://www.americanalpineclub.org/programs/press_anam.shtml),
som analysera ett hundratal olyckor varje ar. Det ar mycket nyttig att veta vilka de farliga momenten ar, och hur experterna anser att olyckorna kunde
har undvikas.
Incidentrapportering
Svenska Klätterförbundets säkerhetsgrupp som samlar in incidentrapporterna gör varje år en årsredovisning om de olyckor som skett under året, denna publiceras i Bergsport. Där kan du läsa om de olyckor som kommit till vår kännedom.
Skulle vi upptäcka något särskilt som vi vill delge våra medlemmar sker detta också via Bergsport.
Tyvärr får vi endast in en bråkdel av de tillbud och olycksfall som sker med svenska klättrare runt om i världen, så om ni har varit med om någon incident hjälper ni oss genom att rapportera detta.
Formulär för incidentrapportering finns för utskrift på Svenska Klätterförbundets hemsida.
/Mårten Johansson
Säkerhetsgruppen Svenska Klätterförbundet
Svenska Klätterförbundets säkerhetsgrupp som samlar in incidentrapporterna gör varje år en årsredovisning om de olyckor som skett under året, denna publiceras i Bergsport. Där kan du läsa om de olyckor som kommit till vår kännedom.
Skulle vi upptäcka något särskilt som vi vill delge våra medlemmar sker detta också via Bergsport.
Tyvärr får vi endast in en bråkdel av de tillbud och olycksfall som sker med svenska klättrare runt om i världen, så om ni har varit med om någon incident hjälper ni oss genom att rapportera detta.
Formulär för incidentrapportering finns för utskrift på Svenska Klätterförbundets hemsida.
/Mårten Johansson
Säkerhetsgruppen Svenska Klätterförbundet
I Norge funkar det
Tjo
Skulle det inte vara bra att ha det webbaserat här hos oss precis som de har i Norge?
http://www.klatring.no/ (se under Sikkerhet)
Det lär väl vara en del jobb att få till det men jag tycker i alla fall att det verkar bra. Kanske blir det lite enklare att rapportera en incident, men framförallt så blir det enklare att ta del av informationen.
Annars tycker jag att sammanställningen i Bergssport är bra.
/U
Tjo
Skulle det inte vara bra att ha det webbaserat här hos oss precis som de har i Norge?
http://www.klatring.no/ (se under Sikkerhet)
Det lär väl vara en del jobb att få till det men jag tycker i alla fall att det verkar bra. Kanske blir det lite enklare att rapportera en incident, men framförallt så blir det enklare att ta del av informationen.
Annars tycker jag att sammanställningen i Bergssport är bra.
/U
!!!
ja norska versionen ser bra ut...men om du kollar på SV. är det helt ok oxå!!! Alltså själva inrapporteringen men vad som är bra på den norska sidan är att man kan se en sammanfattning direkt på deras hemsida....
Mårten: Hur fungerar SKF.???? Jag är väldigt intresserad utav att hjälpa till med olika område...
har ni behöv efter folk??
ja norska versionen ser bra ut...men om du kollar på SV. är det helt ok oxå!!! Alltså själva inrapporteringen men vad som är bra på den norska sidan är att man kan se en sammanfattning direkt på deras hemsida....
Mårten: Hur fungerar SKF.???? Jag är väldigt intresserad utav att hjälpa till med olika område...
har ni behöv efter folk??
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg