öringen; sa:
Strykarräven; sa:
Varför vill man ö h t ha en mugg?
Dricker du kaffet direkt ur termosen kanske
Nej, men det jag får ned i en sirapsflaska (som trådskaparen föreslog) dricker jag ledigt utan kopp.
Inte för att jag vet hur öringen föredrar sitt kaffe, men mitt får gärna vara varmt, och då har jag det i en termos. På min supermoderna kolfiber-titantermos med digital kompass och laser-hygrometer kan man skruva av locket, och använda som kopp. Det är iofs en mycket modern termos, så jag förstår om öringen saknar dylika finesser, och måste limma fast en tom räkburk på sin gamla termos. Testa nästa gång att skruva av locket och ställa det uppochned, samt fylla det med hett kaffe, eller kallt kaffe ur sirapspavan. Fast då går det förstås lika bra med en urdiskad räkburk. Du kan även skruva bort locket från termosen, och sedan ta med en tom räkburk istället.
Lösningen med sirapsflaska + räkburk låter som något för den som alltid blir bjuden på kaffe, dvs antingen för den som har lätt att skaffa bekanta, eller är för snål för att fixa eget kaffe. Jag har inga vänner, och behöver därför ingen räkburk.