• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Illiniza aur

Har aldrig varit i Syd amerika, än mindre i Ecuador, undrar om nån vet nått om hur klimatet för turister är där. Undrar lite om tips för klättring bl.a. Illiniza sur???

Fantastiskt vackert!

Hej Andreaz!

Jag har precis varit i sydamerika i fyra manader, varav 2 manader i Ecuador. Han med en del bergsbestigning, bla Cotopaxi och Illiniza Norte (fantastiskt vackra berg!). Ett annat omrade att rekommendera ar Huaraz i norra Peru...helt otroligt! Allt ar valdigt tillgangligt och billigt att hyra guider etc.

Ecuador har tyvarr blivit mer osakert pa sistone och kriminaliteten i Quito ar skrammande hog. Men ar du hyfsat van resenar och utrustad med sunt fornuft, borde du inte ha nagra problem. Ju langre bort fran storstader jag kom, ju mer saker kande jag mig.

Jag har manga tips om guider, stallen att bo pa, kommunikationer etc (ett starkt tips ar att lara dig spanska innan du far, om du inte redan ar bekant med spraket)- hor av dig om du ar intresserad av mer info! Ar for tillfallet i USA, sa anvand min Hotmail: susannehoffstrom@hotmail.com

Avslutningsvis, resan till Anderna ar varda all moda och pengar. Jag besokte Ecuador, Peru och Bolivia och var helt hanford :)!!!

Susanne

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg