Hej
Hoppas inlägget inte upplevs lika förvirrat som jag känner mig avseende turförslag.
Första tanken var att gå Sarek och andra tanken västra Padjelanta, de är nu pausade.
Senaste tanken är en 7-10 dagars rutt där jag går förbi lite stugor och provianterar, tänkte för en gångs skull gå med lite lättare ryggsäck.Bär dock med mig tält och har inga problem att gå oledat.
Det skulle också vara bra om jag kan bocka av några av de fjällstugor som jag ännu ej besökt, en eller flera
Stugor med x är besökta.
Tänkte gå i mitten av augusti och har inga preferanser vad gäller starten, är flexibel. Dock vore det bra med så lite människor som möjligt. Jämtlandstriangeln går fetbort.....
Tacksam för alla typer av uppslag
Abisko
Abiskojaure x
Alesjaure x
Hukejaure
Kaitumjaure x
Kebnekaise x
Kårsavagge
Nallo x
Pältsa
Singi x
Sitasjaure x
Sälka x
Tarfala
Teusajaure x
Tjäktja x
Unna Allakas
Vakkotavare x
Vistas x
Akka
Aktse
Kutjaure x
Njunjes x
Kvikkjokk x
Pieskehaure
Pårte
Ritsem x
Sitojaure
Såmmarlappa x
Saltoluokta
Sårjåsjaure
Tarrekaise x
Vaimok
Vaisaluokta x
Anaris
Arådalen
Fältjägaren
Gåsen
Blåhammaren
Helags x
Lunndörren
Stensdalen
Vålåstugan
Storulvån
Sylarna
Grövelsjön x
Skedbro x
Rogen x
Storrödingtjärn x
Hoppas inlägget inte upplevs lika förvirrat som jag känner mig avseende turförslag.
Första tanken var att gå Sarek och andra tanken västra Padjelanta, de är nu pausade.
Senaste tanken är en 7-10 dagars rutt där jag går förbi lite stugor och provianterar, tänkte för en gångs skull gå med lite lättare ryggsäck.Bär dock med mig tält och har inga problem att gå oledat.
Det skulle också vara bra om jag kan bocka av några av de fjällstugor som jag ännu ej besökt, en eller flera
Stugor med x är besökta.
Tänkte gå i mitten av augusti och har inga preferanser vad gäller starten, är flexibel. Dock vore det bra med så lite människor som möjligt. Jämtlandstriangeln går fetbort.....
Tacksam för alla typer av uppslag
Abisko
Abiskojaure x
Alesjaure x
Hukejaure
Kaitumjaure x
Kebnekaise x
Kårsavagge
Nallo x
Pältsa
Singi x
Sitasjaure x