Och det fanns Trapper som var både gröna och gula: Visa bilaga 35888
med bägge kombinationerna överdel/underdel vill jag minnas
- om man frågade snällt på fabriken. /Odd
Nu halkar vi rätt så off topic, men som jag skrev "om man frågade snällt på fabriken." I Tillberga alltså, dvs för länge sedan. Då kunde man få det mesta på deras årliga outlet sale där de primärt sålde av sina sekundaexemplar, men där kunde man även köpa prima vara om den fanns i lager. Och ännu inte hopmonterade överhalvor plus underhalvor fanns det nästan alltid därinne... Det var det säkert många Västeråsare som utnyttjade.Om de gröna och gula tillverkades i någon större omfattning
så måste jag göra plats för en till kanot i ett framtida boende.
Just det här exemplaret är en oneoff som de gjorde av ett gult underskrov och ett gul+grön't överskrov till min farsa, komplett med medskickade aluminiumsläpkölar, popnitar och lite annat smått och gott; insidesgelcoatburk etc för egen slutmontering. Till ett mycket bra outlet-pris dessutom...
Överskrovet har en lite speciell bakgrund: gula färgen i gelcoatsprutan tog slut ungefär en tredjedel in i infärgningen av formen - panik, vad göra? Tvätta ur det som redan sprutats, eller avsluta med det som fanns i den andra sprutan? De valde det senare - så nu är den både gul OCH grön på ovansidan. Samt ordinarie odramatiskt gul på undersidan. Något vi haft rätt roligt åt under alla år... Farsan hade pratat med någon bekant i flygklubben, som kände nån på Trapper, om att han ville ha en kanadensare som man direkt kunde känna igen som sin egen i en svärm av andra Trapperkanadensare på en strand. Det fick han... ;-)
Jag borde nog göra iordning den där igen, den ser lite ledsen ut därute - och även renovera motorfästet farsan byggde - så man slipper paddla uppåt / motströms... /Odd