mats.sjolander@telia.com (Mats Sjölander)
Gäst
Jag vill gärna ha tips och alternativ på en vandring under v.32-33 i år, 12-13 vandrings- och/eller vilodagar. Tjejen och jag har tänkt oss att bli avlämnade vid övre båtlänningen i Visttasvaggi och fortsätta ända upp till Alesjaure. Vidare tillbaka mot Vistasstugan genom Unna Visttasvaggi och därefter till Nallostugan som blivit ett favoritställe man gärna vill tillbaka till. Från Nallo vidare till Sälkastugorna genom Stuor Reaiddavaggi. Singistugorna blir nästa mål och vidare till Kebnekaise fjällstation för ett eventuellt besök på sydtoppen eller Tarfala. Avslutar hela härligheten med fusk ( helikopter tillbaka till Nikkaloukta). När jag läser inlägg i detta forum verkar Unna Reaiddavaggi och stugan vara ett fantastiskt ställe och kanske istället för att gå ner till Singi vika av mot Singivaggi och toppstugan vid Kebnekaise. Jag har någon vana från ett tiotal vandringar, tjejen är mer ovan och jag vill inte att hon skall tappa intresset pga för hård vandring.
Eftersom vi inte vill nyttja stugor så hur är det att tälta i dessa mer högalpina dalar? Vi vill helst också undvika Kungsleden så mycket det går.
Ingen av oss har klätter- eller glaciärvana.
Lååångt inlägg, jag vet.
Med hopp om många givande inlägg.
Hälsar Mats
Eftersom vi inte vill nyttja stugor så hur är det att tälta i dessa mer högalpina dalar? Vi vill helst också undvika Kungsleden så mycket det går.
Ingen av oss har klätter- eller glaciärvana.
Lååångt inlägg, jag vet.
Med hopp om många givande inlägg.
Hälsar Mats