Idag är det...

... premiär för mig att paddla min sprillans nya kajak!
Jag köpte häromdagen en Rockpool Alaw Bach och idag skall den i vattnet. Inget roder och ingen skädda så varsågoda att såga mitt val;-)
 
... premiär för mig att paddla min sprillans nya kajak!
Jag köpte häromdagen en Rockpool Alaw Bach och idag skall den i vattnet. Inget roder och ingen skädda så varsågoda att såga mitt val;-)
Vad du än köpt så finns det nästan inget som slår upplevelsen med en egen farkost, kanadensare, kajak,roddbåt etc. GRATTIS !!!
Hoppas du får många fina upplevelser i den !!!
peter1959
 
Grattis!

Och det där med skädda eller inte på Alaw har ju diskuterats mycket på Brittiska forum. Skulle du vilja lägga till en skädda så småningom så har Kari-tek (som sitter som orginal i andra Rockpoolkajaker och flera andra märken) ett "retro fit kit". Som du kan få med hydrualisk skädda alt. kombinerat hydrualiskt skädda/roder.

Och gör du nån gång den modifikationen är jag otroligt nyfiken på den produkten...

Hur som helst, en kanonfin båt, kollade på den och Tiderace Xcite innan det blev en Tiderace Xplore. Tyckte jag behövde den extra packvolymen. Alla de kajakerna har ju samma "pappa" dock, Aled Williams.

/Rickard
 
Vad du än köpt så finns det nästan inget som slår upplevelsen med en egen farkost, kanadensare, kajak,roddbåt etc. GRATTIS !!!

Precis!
En av mina bröder köpte i början av säsongen en Ryds 620 DC så vi går lite olika vägar till vattnet om man säger så:)
Men visst är det otroligt skönt att ha något eget så att man inte behöver passa hyrtider mm.
 
Alaw Bachen är en underbar kajak som jag bara kan gratulera till! Själv sitter jag bättre i "storasystrarna" Alaw och Menai, men det beror väl snarare på min kropp. ;)
Men någon gång när plånboken känns tillräckligt gödd hoppas jag kunna göra dig sällskap i Rockpoolmaffian. Tills vidare får jag hålla mig till Valley.
 
Värsta upplevelsen med paddlingen var neoprenkapellet...
En rackare till att vara stel! Men det blev lättare efterhand och nu sitter det på kajaken i blöttt skick och skall så göra till i morgon.
 
Jag får passa på att tacka för sällskapet igår - och gratulera till en ruskigt snygg kajak! :) Jag tror ni kommer få många fina paddeldagar ihop!

Micke
 

Liknande trådar