I terrorns spår...

...Finns det nu Toppits Zipper Air,en 'äkta' Ziplock.

Zipper-Air-Packshot.jpg

Jag har sett att de finns hos Prisextra,Norra Stationsgatan.

peter

Sachsaren: tycker att du är helt fel på det!
Lite hushållstejp på rätt ställen så har man byggt en ryggsäck. Alltså ska tråden ligga under Gör det själv......men, det är klart, det blir ju faktiskt hyfsat UL....

:)

Taranaki; sa:
Lite hushållstejp på rätt ställen så har man byggt en ryggsäck. Alltså ska tråden ligga under Gör det själv......men, det är klart, det blir ju faktiskt hyfsat UL....

Det beror ju nu helt på vad man fyller den med...

Taranaki; sa:

Njae, UL blir det om du använder vanliga ziplockpåsar utan "släde". Med släde är det LK.

Eftersom allt som man stoppar i en sån där terrorpåse per definition* är vätskor, och vätskor inte är något man ska bära på eftersom det väger för mycket, så är det varken lättpackning eller UL.

*Numera är ju både tandkräm och hårvax vätskor.

Kanske blir bra spinoff-effekter av det... Hygienprodukter i fast/pulverform (utan onödig vikt)

Fast något hårvax på vandringen tror jag inte jag tar med ändå...

Martin Fjaderlatt.se; sa:
GustavOh; sa:
Borstar du tänderna med tvål?

Nej, med tandborste.
(Jag lovar, världens sprängs inte bara för att man hoppar över tandkräm då och då)

(Med min mest upprörda stämma) Men tänk om alla gjorde så!

Ok, jag håller med om att tandkräm gränsar till lyxvikt på vandring. Men det skadar väl inte om även lyxvikter hålls nere?

Vad säger du om hudsalva/liknande i fast form då? (Svårare, eftersom vattenlösligt och fuktgivande är en trixig kombination)

Det hela faller väl på att resenärer istället försöker ta med sig mystiska vita pulver genom säkerhetskontrollen för att undgå förbudet mot "vätska". Bara en tidsfråga är jag rädd...

Flourtablett?

Tråden har ju redan spårat ur så jag fortsätter i UL stuket. Är det någon som bara brukar använda tandborste utan tandkräm på turerna och istället använder flourtabletter? Funkar det eller känner man sig ofräsch i munnen?

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg