hybrider och cannondale importör

Tjena på er alla!

Finns det någon Cannondale importör i Sverige? Finns det någon länk till denna i så fall? Ifall någon känner till Cannondale återförsäljare i Gävle vore jag tacksam.

Nu till det andra. Har någon erfarenhet av cykeln Merida Crossway S.E http://www.grahns.se/pages/sv/viewsubsubsubpage.asp?id=939 ? Har gått och funderat på denna hybrid en längre tid men eftersom jag har fått rekommendationer att lämna hybrider med fjädrande framgaffel så har jag nu funderat på Cannondale Bad Boy.
Vore tacksam för andra alternativ också.

-Henrik

Cannondale

Har egentligen inte så mycket hjälp, vet inget om Meridahojen. Cannondale säljs t.ex. i Stockholm av Cykloteket (www.cykloteket.se), fick deras nya katalog i brevlådan idag. Du kanske kan fråga dem om importören eller rentav resa ner och kolla runt här?

Deras katalog innehåller ett antal intressanta hybrider, fler än förra året när jag köpte ny hoj (i annan butik), kanske kan du hitta något där. Vet inte om deras webbsidor är lika uppdaterade som pappersversionen, det var den inte sist jag kollade.

Hälsn Eva

Cannondale cross eller hybris...

Tjena Henrik,
vet ju inte vad du ska ha cykeln till men ett förslag, ta dig en funderare på det.

Har själv en Cannondale Cyclocross och skulle inte kunna vara nöjdare! Tänkte mig också först en hybridcykel, dvs en cykel som ska kunna allt, men i själva verket kan de ju inget riktigt ordentligt, inte i skogen, inte på grusvägar, inte på landsvägen. Ska du ha en milätare som tål lite tuffare tag än en racer normalt gör kan jag bara rekommendera en cyclocross-cykel!

Sedan bör du fundera på hur mycket du kan tänka dig att lägga ut. Du kan ju alltid köpa begagnade grejor och uppdatera det som inte är tip-top (komponenter etc).

Hittade själv en billig goding-cykel på nätet. Gå in på http://www.fujibikes.com/road/ och klicka på "cross". Tvivlar på att du kan hitta bättre cykel till det priset.

Kör så det ryker!

/ Gunnar

Jovisst

Men jag tänkte på ett "riktigt" pris i någon butik. Säljs den ens i sverige eller måsta man shoppa på webben?

/Mattias

Fujibikes cross

Hej Gunnar,
En fråga bara, var köpte du crossen från Fujibikes ?Jag hittar inga återförsäljare i Sverige.

/Arne

Crossade priser, levande drömmar

Hej goa crossvänner,
jag köpte inte hojjen, hittade den bara här på nätet och tyckte den lät super. Har själv (som tidigare angetts) en Cannondale dito. Som alltid när man köper på nätet tillkommer det en massa avgifter och skatter. I Europa är det Twin Sport i Tyskland som är huvuddistributör.

Varför inte maila dem och kolla: armin@twin-sport.de

http://www.cyclo-cross.com/shop.asp finns det annars en hel del prisvärda cyklar från bla Empella och Fort. Men man köper ju givietvis grisen i säcken.

/ Gunnar

Fuji

Hej

Min son har en mtb från Fuji, han köpte den hos Eriksbegs cykel i Uppsala. Dom hade flera Fuji modeler. Adventure Cycling har haft med deras touring hoj i exempel på lämpliga touring hojar.

mvh
J-O

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg