Hvilket telt bør jeg velge?

Hei!
Jeg har tenk at kjøpe et telt og står med tre alternativer: Helsport Isfjell, Hilleberg Nammatj GT3 og Fjällräven Akka R/S Light 3.
Hva tycker er at jeg bør velge? Her i Norge har "alle" Helsport telt og mener at det er best, derfor thadde det vært interresant å høre en "svensk" mening om temaet.

Fjellfanten; sa:
Hei!
Jeg har tenk at kjøpe et telt og står med tre alternativer: Helsport Isfjell, Hilleberg Nammatj GT3 og Fjällräven Akka R/S Light 3.
Hva tycker er at jeg bør velge? Her i Norge har "alle" Helsport telt og mener at det er best, derfor thadde det vært interresant å høre en "svensk" mening om temaet.

Vad ska du använda tälten till?

Vinteranvändning, då skulle jag ta antingen Helsport eller Hilleberg.

Bara sommaranvändning, ta det billigaste (bör vara Fjällräven).

Mvh,

J

Titta på andra märken också, här på utsidan har många andra märken dikutterats. Amerikanska tält har ju blivit 30% billigare och det finns ju andra också.

TNF, Bibler med flera gör lika bra eller bättre tält än Hilleberg, som ovan sagts till ett jäkligt mykke bättre pris!!

Hvilket telt skal jeg velge ?

Hei Andreas.
Jeg er norsk og har et Hilleberg Keron 4 GT og et Helsport Femund Big 4 Camp. Hilleberg lager like bra telt som Helsport. Begge lager solide telt.Finn ut vilken funksjonalitet som passer deg best, og velg utfra det.
Lars Monsen har i alle år brukt Hilleberg, og det er jo en god attest.

Vennlig hilsen
Tor-Kjell

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nordmannen ett telt for mig? Bo och sova 1
snurr Billig telt Bo och sova 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg