Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur stoppar man in bilder ?
- Trådstartare Brune
- Start datum
clindh
Forumvärd
Det finns ingen filuppladdning eller dylikt i forumen - du måste alltså ha bilden på någon egen server/hemsida och peka ut den med en URL.Brune; sa:Som nybliven digitalkameraägare, försöker jag förstå hur man lägger till bilder i inlägg. Det enda jag hittat är
att man ska avvända img url
Hur lägger man bilden ?, url ?
Vad avgör hur stor bilden blir (yttermåtten), inte filstorleken ?.
Per Brune
Du skriver alltså
(img)url(/img)
fast med hakparenteser, jag kan inte visa - då blir det en bild...
Håll bilden max 400 pixels bred annars spräcker den vår layout
Det börjar bli vanligare och vanligare (bland "gratisställen") att de inte tillåter så kallad "hotlinking". Det beror nog på att många utnyttjad det genom att bara lägga upp en massa filer på en sajt utan att ha sidor där. Det gör att den sajten belastas med en massa trafik utan att få visa sin reklam (och de får alltså inga pengar för det).
För ställen där man betalar för sin hemsideplats (t.ex. att den ingår i internetabonnemanget) brukar det inte vara några problem.
För ställen där man betalar för sin hemsideplats (t.ex. att den ingår i internetabonnemanget) brukar det inte vara några problem.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg