Jag har en dotter på 19 månader som lärde sej gå för ca 6 månader sedan. Jag gillar långfärdsskridskor och har en Charriot Cougar som jag funderar på att skaffa "skidpulkeutrustning" till för att kunna ha med henne i när (om) det blir någorlunda stabila isar i Västsverige. Men jag funderar på om det är värt att försöka lära henne att åka skridskor själv redan den här vintern (på konstfrusen is), eller om hon är för liten för det. De minsta barnlångfärdsskridskor jag sett är för stora än så länge (Zandstra har för storl 26-31), men vanliga skridskor finns ju i riktigt små storlekar. Och på Ruddalen i Göteborg finns rullatorliknande tingestar som barn kan ha för att hålla balansen när dom lär sej. Någon som har erfarenhet av att lära småttingar skrinna? När kan man börja?
När jag var liten fanns det barnskridskor med dubbla medar (som i likhet med långfärds sattes fast på vanliga pjäxor). Det verkar inte gå att få tag på nu. Nån som känner till sådana eller har åsikter för/emot? Det kanske är som med att cykla med stödhjul, somliga hävdar att det är bättre att lära sej uan från början.
/Anna
När jag var liten fanns det barnskridskor med dubbla medar (som i likhet med långfärds sattes fast på vanliga pjäxor). Det verkar inte gå att få tag på nu. Nån som känner till sådana eller har åsikter för/emot? Det kanske är som med att cykla med stödhjul, somliga hävdar att det är bättre att lära sej uan från början.
/Anna