Jag har en liten fråga angående Optimus Nova som jag precis har skaffat. I bruksanvisningen står det att maxeffekt uppnås då brännarreglaget skruvats ut cirka två varv, men då jag provkörde mitt kök nådde jag max redan efter ungefär ett halvt varv. I stället för att ha ett reglerområde på två varv har jag således bara ett halvt varv från noll till fullt ös. Är det normalt eller är det nåt skumt med mitt kök? ...eller har jag kanske bara pumpat för dåligt? Jag kör på alkylatbensin.
En annan sak som jag också undrar lite över är hur köket ska brinna. När jag provkörde gick det inte helt jämnt utan brann med något pulserande låga. Det lät schuschuschuschusch och inte schhhhhhhhhhhhhhhhhhh som jag hade föreställt mig att det skulle göra. Ska Nova brinna så? Munstycket och spindelspåren är rena det har jag kollat.
/magnus
En annan sak som jag också undrar lite över är hur köket ska brinna. När jag provkörde gick det inte helt jämnt utan brann med något pulserande låga. Det lät schuschuschuschusch och inte schhhhhhhhhhhhhhhhhhh som jag hade föreställt mig att det skulle göra. Ska Nova brinna så? Munstycket och spindelspåren är rena det har jag kollat.
/magnus