Hur seriös?

Jag har letat efter en cykel och stött på lite udda sidor och saker som gör att jag vill ställa frågor, men det är svårt att finna vart man skall ställa dessa frågor och jag hopas på att någon här kan svara på mina frågor.

1: Hur seriös är affären www.billigcykel.se ?

2: Denna cykel av märket Giant ser ut att kunna passa mig, www.billigcykel.se/shop/giant-tourer-cs-1589p.html . Men när jag går till Giants webbsida för att läsa lite mer om cykeln så hittar jag den inte och jag har sökt på både typ eller nummer, kan man vara säker på att detta är en äkta Giant?

3: Det ser lovande ut, men vad skall jag tänka på om jag beställer online?

P.S Blev intresserad av Giant efter jag sett denna resefilm på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WFgssO2vmjI

Ingen viktspecifikation!
Ingen info om hur belysningen drivs........
Det blir höst och cykelljus är som Fisker Andersen skrev ett mörkt kapitel.
Har ingen erfarenhet av Giant men har du sett, klämmt och lyft, provcyklat och är övertygad?
Har däremot erfarenhet av GT och den var god.
Föredrar lättare cyklar som företrädesvis framförs på asfalt. Resan är frisk och trevlig men målet är vad som räknas....

- En hel del stavfel.
Tack för det påpekandet, själv har jag dyslexi och har svårt att se felstavningar, men jag har svårt att lita på företag som inte kan lägga ut någon tusenlapp för korrekturläsning.

Jag skall nog undvika den affären, men framförallt beroende på att man som sagt inte kan känna och testa som det nämndes i ett av svaren.

Gigant verkar vara ett hyfsat märke, men pekarhållaren ser lite klen ut på nedre delen och lyset sitter på fjädringen vilket gör att den får ta alla smällar från gupp och gropar. Sedan såg jag nu att den bara var 7-växlad, jag måste först testcykla för att ta reda på om sju växlar räcker för mig, är lite skeptisk.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niking Ny mtb-ram för seriös cross country Mountainbike 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg