• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur mycket tappar man på en förkylning?

Goddagens.

Sitter och hostar och snörvlar och inser att årets gbg-varv(halvmara 21km) inte kommer resultera i något toppresultat.

Mina funderingar är hur mycket man egentligen tappar på en rejäl förkylning?

Ska väl tilläga att jag är en medemåttig motionär som normalt springer tre gånger i veckan innan ett sådant här lopp.

Någon som har erfarenheter eller kunskap??!
 
svarar själv ..:)

Jag får väl vara lite skitzofren och svara mig själv.
Förkylningen gick över och jag sprang varvet. Tiden blev 2 minuter långsammare än året innan men jag fick kämpa tusen gånger mer. Fick krampkänningar och var totalt slut efter loppet. Slutsatsen får väl vara att tidsmässigt tappade jag inte så mycket men jag fick kämpa mer.