Det beror på. Efter att ha lyckats tappa 1 av 3 flaskor för en längre tur (16-18 dagar planerat, 2 personer) så fick jag lite motivation att snålelda. Första flaskan räckte för oss då drygt 14 dagar, men då blev det nog bara 2,5 varma mål om dagen i snitt (mest för att det var rätt lockande att ligga kvar i tältet och äta mackor när det regnade och man ändå hade en vilodag, etc, inte för att vi kände drivande bränslebrist).
Riktigt så snålt skulle jag nog inte planera för, framför allt så skulle jag planera för fler varma måltider. Men att träna upp sig på att inte hälla i mer sprit i brännaren än man behöver för att få rätt mängd vatten kokhett kan jag rekommendera för de som kör med spritkök. I det ingår det ju att inte värma mer vatten än man behöver också.
Ska man däremot "småkoka" något i några minuter, steka pannkakor, etc, eller är oförskitig med hur mycket man häller i grytan och brännaren så går det ju betydligt mer bränsle. Samma sak om man ska ha både varm mat och en kopp te samt varmt diskvatten, etc.