Hur mecka Flightdeckelektronik?

Har någon sorts glapp i det elektriska i mitt högra Ultegra STI-reglage så att jag bara ibland ser vilken krans jag använder bak och kan avläsa korrekt kadens.

Har bytt fästet för datorn och kablarna till sensor och STI-reglagen.

När jag bromsat till hårt så brukar det kunna fungera några växlingar sedan kommer felet tillbaka.

Tacksam för tips. Att byta hela högra reglaget är rätt dyrt.

Thure

thureb; sa:
Tacksam för tips. Att byta hela högra reglaget är rätt dyrt.

Ursäkta att jag säger det. Men jag har hittills inte hört ett gott ord om Shimano´s Flightdeck. Däremot har jag hört en massa från cykelhandlare om hur enastående struligt det kan vara, till den grad att folk som haft det ersatt det med ett annat enklare system.

Per

Flightdeck

är struligt. Håller med. Shimanos starka sida är uppenbarligen inte så duktiga på användarvänlighet och enkel service vad det gäller elektornik.
Men när det fungerar så tycker jag systemet ger bra information i de fönster där man samtidgt ser kransar kadens och hastighet.

Vad jag skulle vilja veta är om man lätt kan byta den fyrledade sladden inne i reglaget eller om man behöver byta hela reglagedelen.

Thure

Blev byte till sist

Jag har nu bytt ut reglaget och nu fungerar det inklusive kadens etc. Men trist att det skall behöva kosta så mycket. Sannolikt är det bara glapp inne i reglaget eller en sladd som fått sig en kyss.

Reservdelen kostade drygt tusenlappen.

Thure

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg