Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Måste bara få dela med mig av en historia; min syster (då 6år) kom upp till frukostbordet en sommarmorgon. Utanför den öppna altandörren kvittrade fåglarna lyckligt. Eftersom det pep så ordentligt utbrast hon "Hör vad fåglarna pippar!". Jag och min bror som kunde tänka oss in i varför fåglarna kvittrade så lyckligt skrattade så vi fick ont i magen.
Jag tror jag ser två fåglar... eller tre... nej, det var en sten
...Utanför den öppna altandörren kvittrade fåglarna lyckligt. Eftersom det pep så ordentligt utbrast hon "Hör vad fåglarna pippar!". Jag och min bror som kunde tänka oss in i varför fåglarna kvittrade så lyckligt skrattade så vi fick ont i magen.
Min bror yttrade en gång precis detta, "...hör vad fåglarna pippar i träden." Till saken hör att man på danska (morsan är danskspråkig) säger att "Fuglene pipper", dvs kvittrar/piper.
Själv bokstaverade jag som liten en gång lydigt till orten Abborrtjärn (Västerbotten) i lokaltidningen, felet var bara att jag bokstaverade det abort-järn. Jag vill inte ens veta hur ett sånt ser ut... Och så var det den gången jag som lite äldre fick fundera på vad VIP betyder. Så barn jag var, så funderade jag och sa sen allvarligt "Very Impotent person". Kanske inte så långt från sanningen?