Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
... kan du använda programmet GPSSendMap som kan laddas ner från http://vip.hyperusa.com/~dougs/GPSSM/index.html#GPSSM (inte DOS-versionen SendMap). Det har fungerat bra för mig, även om det tar timmar att ladda ner kartor fastän jag använder högsta hastigheten 115200, som jag inte vet om eTrex-serien klarar (jag har en 60C). Om man som jag har Windows 98 bör man läsa vad som står längre ner på nedladdningssidan om "quirks". Och liksom MapSource börjar programmet med att radera de kartor (utom basemap) som finns i minnet - man måste ladda ner alla kartor man vill ha i en och samma session.
Har installerat GPS Send Map på min dator med Windows XP. Men jag får ett felmeddelande så fort jag försöker starta programmet. Jag kan alltså inte starta programmet alls.
Meddelandet lyder:
Run-Time error '339':
Component 'comdlg32.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid
Jag har kört installationsprogrammet och får detta på en gång. Vad ska jag göra?
Jag får ibland felmeddelanden av den typen, och det har oftast berott på att filen används av ett annat program, t.ex. TrackMaker eller OziExplorer. Om man stänger det programmet går det bra.