• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur kanaliserar era fruar sin ilska nuförtiden ?

Min fru blev ilsken (?) på att de nya sladdlösa telefonerna inte ger samma "känsla" längre

Vaddå menar du då? sa jag, ...jo sa frugan, om jag ber någon dra åt helvete i telefonen så kan jag inte slänga på luren som förr i tiden, så nur blir det så mesigt, jag skriker i telefonen som vanligt, men sedan måste jag mitt i mitt ilskna utbrott leta reda på den lilla knappen med röd lur på, och trycka där, och då låter det: "pip"...de är väl för f..n inget fullbordat utbrått i telefon, de var bättre förr med de gamla svarta bakelittelefonerna från televerket, då kunde man
SLÄNGA PÅ LUREN !, och få ut nåt av det.


Det är inte så ofta hon ber någon dra åt pepparn, eller fullborda sitt utbrått,men man ska ju kunna det, en rättighet anser även jag.
Jag kan inte annat än hålla med, förr kunde man när det var mekanik i en automat tex, så kunde man ge den en rejäl spark i sidan när det inte funka, så fick man sin läskburk, nu tjallar den på elektronisk väg för affärsinnehavaren att den får stryk...

Vart är vår värld på väg?, ska vi acceptera att våra normala primitiva känslor trycks tillbaka av den nuvarande fjolltekniken?

Tydligen är inte bara min fru ilsken (?) över det här, hon frågade sina kvinnliga vänner/studiekamrater, det tycker likadant, tydligen ett kvinnligt fenomen?

Vet ni någon modern beteendevetare som annamat detta fenomen, och har en hemsida där den säljer billigt porslin, blomvaser och rejäla telefoner ?,
(hon har godkänt denna publicering/medverkan)
 

Bilagor

  • telefonskit.jpg
    telefonskit.jpg
    52.9 KB · Visningar: 286
Senast ändrad:
Nej, det är ingen bluffpryl, de flesta mobiltelefoner idag har ju anslutning för handsfree och det går ju utmärkt att koppla dit en lur istället. Både en lur och en handsfree består ju av en mikrofon och en hörlur, fast de är monterade på olika sätt.
 
är det inte bättre att lära sig behärska sitt humör och vilja att slå sönder döda ting..?


(jag gillar förresten att din fru är orakad på bilden..haha)
 
Bakelitluren var cool

men man måste ju ha en klyka att dänga den i också.

Men det kan du kanske greja själv Peter. Bygg nåt av en telefon från loppis.

Thure