Hur håller era Fivefingers

Mina höll inte många mil innan de började gå upp i "sömmarna", dvs limningarna. Nu har jag lagat med Liquisol och det håller än så länge. Har fler haft problem med att Fivefingers går sönder? Hur är det med andra framfotaskor, utan tår, håller de bättre?

Bilagor

• DSC_8962.jpg
    DSC_8962.jpg
    86.6 KB · Visningar: 885
  • DSC_8963.jpg
    DSC_8963.jpg
    83 KB · Visningar: 898
Köpte ett par i våras som efter ca 3 mils löpning släppt precis som era bilder beskriver.
Fick dem reklamerade utan svårigheter, men tyvärr är skon populär med tomma lager som följd.
Fick pengarna tillbaka och får vänta in nästa års modeller.

Daniel

mina KSO har funkat bra i nastan 2 ar nu, inklusive ett par varv tvattmaskin.
Kopte nyligen treksport ocksa - de ar formodligen 15 mil trail gamla nu och utan problem. Daremot har tjejen problem med sina, sommar som slapper osv.

Det verkar mao inte vara helt stabil byggkvalite pa skorna, vilket ar synd. Vibramsulorna i sig ar ju ganska robusta, men det har ar val egentligen den forsta kompletta produkten vibram saljer och de har kanske lite kvar att lara vad det galler helhetskvalite.

Jag har ett par KSO och har använt dem både som löpskor och vardagsskor dagligen (förutom i snö) i 2 år. Har tvättat dem i tvättmaskin 2-3 gånger i månaden och de har hållit perfekt tills nu. Ett litet hål i sulan på ena lilltån som troligtvis är pga normalt slitage.

Fivefingers Sprint

Hej,
Mina har hållit ca 10 maskintvättar i 40gr och löpning, vadning, vandring och gym, stadspromenader.. Bouldring också men där fick de en skada ovan stortån i tyget... ajajaj..

Är det ett måndagsex? eller har du erfarit detta med fler?
I så fall borde fabrikören ta sitt ansvar.. enligt mig.

Lycka till!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joask202 Börja träna med FiveFingers? Löpning 11

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg