Hur gör ni med värdesaker/handlingar?

Är i slutspurten av förberedelserna inför min cykeltripp till Florens nu i sommar och har en fundering.
Hur gör ni med pass, pengar och andra värdesaker under resans gång?
Tack för tips.
 
jag har en styrstångsväska där jag förvarar vissa värdesaker och en midjeväska där jag förvarar andra värdesaker. styrstångsväskan tar jag med mig varje gång jag lämnar cykeln; midjeväskan hänger förstås också med.

jag brukar också ha en mindre summa pengar samt kopia av passet i en av cykelväskorna, och ett forexkort i en annan. det kan ju faktiskt hända att man blir rånad men att cykeln får vara ifred.

jag brukar också se till lämna ifrån mig lite pengar hemma i sverige till någon som kan se till att skicka dem om det skulle behövas + att jag har viss information i min e-brevlåda så att jag snabbt får tag på diverse nummer och adresser om jag nu skulle bli helt strandsatt, t ex ambassader, western union, banker...

än så länge har dock alla säkerhetsåtgärder varit helt onödiga :)
 
Är i slutspurten av förberedelserna inför min cykeltripp till Florens nu i sommar och har en fundering.
Hur gör ni med pass, pengar och andra värdesaker under resans gång?
Tack för tips.

Jag samlar alla värdesaker (pass, plånbok, kamera, dator, GPS...) i en av mina främre cykelväskor. När jag lämnar cykeln tar jag enkelt med mig väskan. Stannar jag på något hotell så är det enkelt att plocka ut pass och pengar och lämna resten i ett värdeskåp.
 

Liknande trådar