• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur gör du nudlar?

Så här gör jag:
Kokar dom i vatten med lite salt i och sen mycket smör sen lite salt i. Förr hade jag alltid lite salt och blandade i medans jag åt, inte nyttigt. Men nu har jag salt(havsalt) istället och blandar i. Sen kokar jag vatten och tar te till. Men jag brukar dricka teet efter nudlarna så när jag är klar så har teet blandat sig. Super gott och inte onyttigt.
Sen ska jag testa någon dag med att ha något djur i nudlarna. Jag gillar att äta oxe, det är gott. Men problemet är att oxar är dyra och tar tid att göra. Så det får nog bli blandade djur.
Något djur som ni brukar ha i nudlarna? Kycklingar är vanligt.
//Tomas
 

avslutad210712

Gäst
För det mesta brukar jag ha en massa myggor i nudlarna om jag är utomhus. Fast de kanske inte räknas till djur.....

Fast annars brukar jag väl för det mesta blanda ut nudlarna med ungefär samma sak som jag blandar ut makaronerna eller potatismoset dvs en blandning av torkade grönsaker kött, köttfärs eller kyckling.
 
Kokar upp vatten i min jetboil med nudlar, salt och kryddor. Låter det sen dra lite, för att sen choppa ner korv i den. Fet salami rekommenderas inte, fettet smälter och det enda som blir kvar är små hårda köttpluttar. Lufttorkad korv funkar bra och renkött!

Annars är väl nudlar egentligen bara bukfylla, knappt nått riktigt näringsvärde i sig.
 
Med de asiatiska nudelpaketen med biffsmak (de med 2 buljongpåsar) brukar jag :

1/koka nudlarna i lättsaltat vatten UTAN de medföljande buljongpåsarna.
2/ Hälla av vattnet och sedan blanda i buljongpåsarna + lite riven ost, hackad tomat och rostad lök och röra om.

Mvh Linda