hur funkar bussgods

hej
jag reser ifrån utlandet till Kiruna, ska vandra hela kungsleden. Vill gärna skicka matpaket till olika ställen på vägen.
STF rekommenderar att skicka med bussgods. En bussgods station finns i Jukkasjärvi utanför Kiruna. Det ligger ju inte precis vid vägen....

Andra hikers från utlandet har skickat matpaket med postnord, ifrån Abisko. Och det har funkat fint. Men kungsleden startar i Abisko turiststation, inte i själva Abisko by där det finns en postnord station. Måste jag stanna till där, eller finns det postnord nånstans vid turiststationen?

Vad svårt det är att komma åt informationerna - jag är inte den förste som har problem att komma åt rätta informationen.

kan nå hjälpa mig?
 
på deras sida har jag varit o läst, men får inte svaren jag letar efter. Om jag först måste till Jukkasjärvi för att få tag i en box o kunna skicka paketet, så missar jag en hel dag.
Men tack i alla fall för ditt svar, vilket jag uppskattar.
 
Verkar ju finnas bussgods i Kiruna:

Specifik information om bussgods till fjällstationer:

Verkar inte finnas ombud för postnord på Abisko turiststation utan man måste till byn 2km, se info här:

Finns ju också försäljning på många stugor på vägen, borde ju vara enklare än att skicka matpaket förutsatt att man inte har några speciella matkrav eller vill resa med extremt låg budget, men antar även bussgods kostar några kronor...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nmr klättermusen mjölner - funkar den? Transportera 17
rygga som funkar på flyg/tågluff/kånka på? Transportera 6

Liknande trådar