Höstvandring i Skottland??

Funderar på en vandring i Skottland på West Highland Way i slutet av Oktober. Finns det någon här som kan säga om det är en bra idé eller om jag kommer att regna bort? Hösten är ju en regning tid men å andra sidan regnar det ju året om i Skottland...
/Anders

Skottland

Jag var till Skottland i månadsskiftet Oktober-November för två år sedan. Vädret var OK. En hel dag med regn. Någon dag med sol, men mest var det växlande sol, moln och regn. Typiskt Skottlandsväder...

Försökte bifoga bild men klarade inte av det...

AndersOleander; sa:
Funderar på en vandring i Skottland på West Highland Way i slutet av Oktober. Finns det någon här som kan säga om det är en bra idé eller om jag kommer att regna bort? Hösten är ju en regning tid men å andra sidan regnar det ju året om i Skottland...
/Anders

Kan annars rekommendera höstvandring i les Vosges vid gränsen mellan Frankrike och Tyskland; tex.GR 53 från Wissembourg söderut med fortsättning i GR 5 - Crête des Vosges, Jura osv. Fantastiska ädellövskogar och sk. chateaux-forts från 11/1200-talen. Visserligen en del höstdimma i oktober men för övrigt stabilt väder. Finns en uppsjö av vandringsleder kors och tvärs uppdragna av Club vosgien. Man administrerar c:a 18 000 km i östra Frankrike.

jag har inte vait där så här års, men myren Rannoch var ordentligt blöt att gå över i april. om det är extra vått kanske man ska undvika sträckan Rannoch station till kings house, även om det var väldigt fint vid loch laidon.

Vi hade kartorna Landranger 50 och 41. Sedan hittade vi andra kartserier som var mer detaljerade, och som kanske hade gjort vägvalen enklare.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg