Jag har on sight på Höstsaga och fick förhandsinfon att all klättring vid sidan om bultarna inte var att rekommendera för en "clean" onsight.
Tror inte att det på något sätt förstörde prestationen. Jag vet inte heller hur någon kan påstå att en i stort sett spikrak led kan vara krystad.
Har också gjort den på clog och låg då av ankartekniska skäl lite mer till vänster (vill helst inte falla i pendel i cloggen om jag skulle åka av), utan att vara ute i Snuffy Duffy. Men där var den nog lättare än om man går rakt upp till bultarna, eller så kändes det bara så för att jag gjort den innan.
Men vad var det var för jubelåsna som hade ritat ringar med krita runt två eller om det var tre grepp??? Lite tickning är helt ok om man jobbar redpoint på en led, sånt gör vi ju till mans, men bespara oss väggmålningar framöver, tickning görs med ett _litet_ streck vid greppet!
PS Beta, enligt min uppfattning, genererar en flash, inte en on sight. Men då lär det väl handla om grepp och andra tips som kan underlätta klättringen, inte om t.ex. "leden går rakt upp längs bultlinjen" (i synnerhet inte på en led där denna väg är den besvärligaste och inte tvärt om).
[Ändrat av lilla_my 2005-08-24 kl 00:19]