Höstmodet

Tjejen fick nån postorderkatalog igår. Höstmode etc. Tänkte om någon har koll var som gäller för friluftsmodet i höst. Är det ekobomull, naturnära färger, assymmetriska skärningar eller nåt annat? Ser man någon kontinuitet från föregående års modeller? Kan man se några trender i ett längre perspektiv?

Jag är helt av och har samma kläder jag haft de senaste 5 åren, men vore kul om någon hängde med i friluftsmodet! :) Jag tycker iaf att t.ex. naturkompaniet tar in mer och mer 'amerikanskt' friluftsmode, det blir mer och mer avspänt och 'casual', t.ex. från exempelvis fjällräven som jag tycker har en ganska utpräglad vildmarkslook. Exempelvis patagonia (och extremfallet prana) genom att inte se så sportiga ut utan som sagt mer 'casual'.

Vad tycker folket på utsidan? Kan man se olika trender och stilar inom det nischade segmentet friluftskläder?

När jag sitter ensam ute i skogen och luktar illa så är verkligen friluftsmodet det som styr vad jag köper för kläder. Strunt samma om de tål vatten, smuts eller sitter bra... bara de är snygga.

Modeperiodare

Jag är modeperiodare. Bâde vardagsmodet och utelivsmodet.
Det fungerar sâ att jag har samma klädval hela tiden och med modets svängningar sâ skär sig mode-linjen ibland med min stil-linje och jag är helrätt. Visserligen bara en kort stund, men det kommer ju tillbaka nâgra âr senare igen.

Jag är modeperiodare. Bâde vardagsmodet och utelivsmodet.
Det fungerar sâ att jag har samma klädval hela tiden och med modets svängningar sâ skär sig mode-linjen ibland med min stil-linje och jag är helrätt. Visserligen bara en kort stund, men det kommer ju tillbaka nâgra âr senare igen.

retro är väl iofs nästan alltid rätt?

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg