Tjejen fick nån postorderkatalog igår. Höstmode etc. Tänkte om någon har koll var som gäller för friluftsmodet i höst. Är det ekobomull, naturnära färger, assymmetriska skärningar eller nåt annat? Ser man någon kontinuitet från föregående års modeller? Kan man se några trender i ett längre perspektiv?
Jag är helt av och har samma kläder jag haft de senaste 5 åren, men vore kul om någon hängde med i friluftsmodet!
Jag tycker iaf att t.ex. naturkompaniet tar in mer och mer 'amerikanskt' friluftsmode, det blir mer och mer avspänt och 'casual', t.ex. från exempelvis fjällräven som jag tycker har en ganska utpräglad vildmarkslook. Exempelvis patagonia (och extremfallet prana) genom att inte se så sportiga ut utan som sagt mer 'casual'.
Vad tycker folket på utsidan? Kan man se olika trender och stilar inom det nischade segmentet friluftskläder?
Jag är helt av och har samma kläder jag haft de senaste 5 åren, men vore kul om någon hängde med i friluftsmodet!
Vad tycker folket på utsidan? Kan man se olika trender och stilar inom det nischade segmentet friluftskläder?