Hade tänkt skaffa nya hörlurar som ska passa tillsammans med hjälm och inte störa för mycket med komplicerade sladdlösningar och obekväma pluggar! Hade tänkt klassiska In-Ear lurar likt Shure E2C - 700kr ungefär! Problemet jag ser med denna typ av lurar är att det totalt stänger ute all trafik och omgivningsljud! Kommer att användas på min Usa resa och vill inte att det ska vara anstängande för öronen i längden då långa ländsvägssträckor på trafikerade men även totalt trafiktoma vägar blir vanligt. Gillar inte riktigt när man hör vindbruset för mycket heller!
Så vad använder ni och vad rekommenderas! Att hitta välljudade hörlurar ser jag inte som särskilt svårt, hade förmodligen köpt ett par Shure eller AKG, problemet ligger alltså i att kunna uppfatta trafik men endå kunna njuta av bra ljud utan att tröttas ut av vindbrus och annat, en cyklingsanpassad hörlur !
/Mvh Sebastian
Så vad använder ni och vad rekommenderas! Att hitta välljudade hörlurar ser jag inte som särskilt svårt, hade förmodligen köpt ett par Shure eller AKG, problemet ligger alltså i att kunna uppfatta trafik men endå kunna njuta av bra ljud utan att tröttas ut av vindbrus och annat, en cyklingsanpassad hörlur !
/Mvh Sebastian