Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hökensås 354 meter - var?
- Trådstartare japp
- Start datum
Ja denna information rubbar helt min världsbild. Hur ska man kunna gå vidare nu....?
Ja, det är som med Mount Everest. Åtminstone ett land accepterar inte senaste mätningen vad gäller höjden. (Och högre blir den ju hela tiden.) Det kanske har med deras värlsbild att göra.
Det var inte meningen att skapa världsoro.
Men om de som marknadsför området påstår en viss höjd, och denna höjd inte återfinns på någon karta jag har tillgång till - och det inte går att hänföra till en avrundningsregel (avrunda alltid 352 till 354?) - är det då en gammal uppgift som fastnat, eller tycker lantmäteriet bara inte om området?
Det var inte meningen att skapa världsoro.
Men om de som marknadsför området påstår en viss höjd, och denna höjd inte återfinns på någon karta jag har tillgång till - och det inte går att hänföra till en avrundningsregel (avrunda alltid 352 till 354?) - är det då en gammal uppgift som fastnat, eller tycker lantmäteriet bara inte om området?
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg