Har just fått en Garmin eTrex i julklapp. Perfekt tänkte jag. Passar mina behov finfint. Ska i första hand använda den till fjällvandring. Såg sen att modellen över (eTrex Summit) hade barometrisk höjdangivelse (och lite annat smått och gått) och blev då osäker på eTrex:ens höjdangivelse, för visst har den en sådan?
Hur noggrann är den i så fall. Jag vill ju kunna orientera efter höjden och då måste den ju iaf stämma skapligt. Om så inte är fallet, är det då Summit:en som är det naturliga valet om jag fortfarande vill ha en GPS i ett behändigt format och med låg vikt?
Har också läst att mottagningen hos Garmins små GPSer är lite sisådär. Stämmer det? Funkar de t.ex. inne i ett tält?
Det var nog allt för tillfället. Tacksam för lite hjälp.
/Manne
Hur noggrann är den i så fall. Jag vill ju kunna orientera efter höjden och då måste den ju iaf stämma skapligt. Om så inte är fallet, är det då Summit:en som är det naturliga valet om jag fortfarande vill ha en GPS i ett behändigt format och med låg vikt?
Har också läst att mottagningen hos Garmins små GPSer är lite sisådär. Stämmer det? Funkar de t.ex. inne i ett tält?
Det var nog allt för tillfället. Tacksam för lite hjälp.
/Manne