• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Högt medlemspris

Hej!

Den nya boken "Klättrarens själ" erbjuds här på Utsidan för medlemspriset 250 kr med frakt.
Internetbokhandlen Adlibris skickar hem samma bok för 203 kr!
Är det författarens signatur som kostar 47 kr,eller?

God Jul! Kenneth
 
Skulle tro att adlibris med sin hantering av osignerade böcker har högre marginal en utsidan.

Det finns f ö vid en snabbkoll 4 ställen som är billigare än Adlibris, och ett otal som är dyrare...

Inga av dessa erbjuder dock signatur.

Skulle dock som sagt inte tro att det är själva signaturen som kostat, men att hantera ett antal böcker som ska signeras eller har signerats före leverans är säkert nåt som gör att den hanteringen i sig inte är lönsam till den merkostnad man ev lagt på.

Jag gläds dock i största allmänhet åt att det går så smidigt att handla böcker över internet, och att priserna på det sättet blivit klart överkomliga, inte minst för utländska böcker. Jag har all förståelse för att det kan vara tungt för boklådor med fysiska böcker i lager, med butiker med hög hyra, att sälja till det pris som "numera gäller". Personligen upplever jag dock inte mervärdet i att gå till en vanlig butik, annat än i undantagsfall.