Höga Kusten

Skulle vilja ta med min mountainbike och cykla ett par dagar i Höga Kusten området (södra delen) i slutet av Maj, är det någon som gjort detta och har erfarenheter, tips eller ideér?

Avundsjuk...

blir jag när jag läser sånt! Har tidigare bott i Övik och cyklat en del. Vissa sträckor av Höga Kustenleden (iaf runt Övik) är definitivt farbara med cykel. Pröva även att cykeln med båten ut till Ulvön, kanske inte så mycket mtbkörning, men det kan med fördel kombineras med att äta på trevliga restauranger och övernattning.

/Håkan

Cykla Höga Kusten

Hej!

Var upp vid Norrfällsviken för 1 och en halv vecka sedan. Ena dagen så red vi på Islandshästar i södra delen. Och visst fanns det många stigar och vägar där för MTB. Sen på söndagen så var vi upp vid Skuleskogens Naturpark och vandra en bir där. Och där kan jag rekomendera att ge dig ut på MTB dock inte för högt upp på Skuleberget. Om du nu inte är em stenget:). Fanns många ställen att fylla på vatten så det ska inte vara några problem. Med det.

Nästa gång jag sticker upp till H-sand så blir det tillsammans men min MTB. Helt klart.

Lycka till

Har åxå funderingar på att fara till Högakusten å hoja men dock lite senare i sommar så hör gärna av dej när du varit dit å berätta hur det var där å var du var.Hoppas du får ett par trevliga dar i sadeln

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg