Höftproblem

Jag har tidigare åkt ett antal vasalopp och nu gett mig på cykel. Målet att ta mig runt den avlånga lite större sjön. Löpning ägnar jag mig inte åt.

Vid aktivitetsökningar, oavsett aktivitet, får jag stickningar i vänstra höften. Stickningen blir inte värre under själva träningen men mellan längre alt. efter hårdare träningspass har jag mer stickningar. Stickningen liknar till sin karaktär mest "domningen". Det blir värre när jag sitter eller ligger på vänstra höften.

Jag är översträckare i knäleden och har ett framvridet bäcken. Har således liten svank

Är det någon som har en aning om vad det kan vara? -och vad jag kan göra åt det.

Roger

Något som slog mig var dopingavslöjade Floyd Landis som hade ett mer omfattande problem som gjorde att han hade ont i höften pga nedsatt blodcirkulation. Det pratades om detta för något år sedan då han cyklade Touren 2006 och tog samtidigt kortisonsprutor mot smärtan, han led av något som hette osteonekros som var en komplikation i skelettet. Med tiden hade lederna slitits och blodcirkulationen försämrats runt detta område, det förvärrades efter att han hade kraschat under någon träning och då skrapat i höften.

Nu är det förmodligen inget som du känner igen dig vid men tänkte att jag kunde dela med mig. Hoppas du kommer tillrätta med domningarna.

Senast ändrad:

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg