Hej, jag har provat byxorna, dunjackan, softshelljackan, shortsen och nu flecen.
Byxorna sitter bra på, lätta på kroppen och att röra sig i torkar snabbt och för mig tillräckligt vindtät. Har inte provat några andra dyrare märken å andra sidan. Och än så länge har dom hållt.
Shortsen är lätta och sköna och torkar snabbt.
Dun jackan är genomsydd med en ganska grov dragkedja. Vikten ca 300 g har jag för mig. Luvan trädde jag in ett litet resårband i för bättre passform. Köpte den på halva priset och sen med lite mer rubbat så landade det 250 kr funkar runt nollan med en fleece under.
Softshelljackan är jag helt nöjd med, har haft mest när jag trampar pedalerna i ur och skur tur och retur från skolan.
Flecen fick jag igår och har inte hunnit använda den så mycket men den är skön å go än så länge.
Det är dock inga super finesser på kläderna med special lösningar för perfekt passform då får en nog öppna plånboken lite mer. Men helt klart funktionellt och jag behöver inte gråta blod om jag får en loppa ifrån elden på jackan osv
.
Ryggsäcken med ja
, höftbältet klippte jag bort då det inte passade så bra. Men som dags utflykt med barnen eller till stranden helt ok. Längre turer hade jag tittat på något annat.
Frugan jobbar på hm och håller koll på saker när dom hamnar på rea osv. Bla flecen som låg för en hundring nu tex
!
Mvh Jonas