• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp till de drabbade på Haiti

sms:a AKUT till 72900 och skänk 50 kronor till röda korsets insatser på Haiti
Sms:a LIV till 72 990 (50 kr) Läkare utan gränser hjälparbete på Haiti.

Det finns säkert fler mycket bra organisationer som det behöver såväl ekonmiskt som annat stöd för att kunna göra maximal nytta i katastrofområdet.

Mina tankar går till alla drabbade!
 
Bra initiativ pajoon !

En av mina ( det finns nog fler än jag, antar jag) teorier, håll i er nu, är att all olja som pumpats upp ur de stora fickorna i underjorden inte ordentligt ersatts av vatten som det ska göras, så därför har människans inverkan underlättat kollapsandet av havsbottnar i de här områdena, offshore oil drilling sites har jag sökt på bla, men inte funnit någon vettig karta över alla oljeborrhål i det här området, i dagens värld kan ju tydligen fuskas med vad som helst...men min teori kanske är helt befängd, vad vet jag...?
 

clindh

Forumvärd
Än bättre är att sätta in på organisationernas postgiro istället så försvinner inte 9 kr i Telias plånbok.
 
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mobiloperatorer-backar-om-avgift-pa-sms-gavor_4095485.svd

Telia lär också hänga på för att slippa framstå som snikna i en kris-situation gan man gissa.

Skönt att man har Telenor då?
Eller är det ägaren av 72x numret som tar 10%... Hyggligt Svinigt av Telia, men jag misstänker att tillgängligheten till SMS ändå gör det till en ökad inkomstfaktor kontra att ta fram dosa, logga in mm...

(Bumpar min egen tråd också ;) )