Hej!
Som rubriken nämner, hjälp en nybörjare välja rätt skidor, stavar och pjäxor
Längd: 175 cm
Vikt: 64 kg
Ålder: 23
Tidigare erfarenhet: 2/10 (nybörjare)
Intresserad av: Komplett skidpaket, pjäxa, skida, stav
Skidans ändamål: Istället för att gå
Budget: ca 1300-2000:-
Vänder mig till er här då det känns som ni har den kunskapen som krävs.
Vill inte gå in i en sportbutik och prata med en finnig praktikant eller någon annan som låtsas kunna för att i efterhand inse att jag köpt helt fel.
Man kan säga såhär, jag vill ha hjälp att inte välja helt fel.
Finns säkert massa bra trådar sedan tidigare, men vill gärna få hjälp att hitta skidor som passar mig.
Drar hela historian.
Jag är 23 år och brukar gå i Skatås Göteborg med hunden och har lagt märke till alla skidåkare, plötsligt slog det mig att jag var RIKTIGT sugen på att åka skidor själv också, som ett komplement.
Har åkt lite längd tidigare men är fortfarande väldigt nybörjare. Har ju ingen åkstil så att välja skidor efter detta går inte.
Åkningen kommer ersätta promenad, alltså inte löpning. Det kommer vara jag och pensionärerna på 80 år i samma spår.
Kollat lite på skidpaket i olika sportbutiker och det borde kanske räcka med det billigaste för mig?
Skriver som någon annan som också bodde i Göteborg. Ser det som en liten investering och vill inte lägga flera tusen då snön lägger sig lite som den vill från år till år.
Finns det någon typ av skida/paket som är bra att börja med?
Länka gärna!!
(om forumreglerna tillåter)
Hade varit otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig!
Som rubriken nämner, hjälp en nybörjare välja rätt skidor, stavar och pjäxor
Längd: 175 cm
Vikt: 64 kg
Ålder: 23
Tidigare erfarenhet: 2/10 (nybörjare)
Intresserad av: Komplett skidpaket, pjäxa, skida, stav
Skidans ändamål: Istället för att gå
Budget: ca 1300-2000:-
Vänder mig till er här då det känns som ni har den kunskapen som krävs.
Vill inte gå in i en sportbutik och prata med en finnig praktikant eller någon annan som låtsas kunna för att i efterhand inse att jag köpt helt fel.
Man kan säga såhär, jag vill ha hjälp att inte välja helt fel.
Finns säkert massa bra trådar sedan tidigare, men vill gärna få hjälp att hitta skidor som passar mig.
Drar hela historian.
Jag är 23 år och brukar gå i Skatås Göteborg med hunden och har lagt märke till alla skidåkare, plötsligt slog det mig att jag var RIKTIGT sugen på att åka skidor själv också, som ett komplement.
Har åkt lite längd tidigare men är fortfarande väldigt nybörjare. Har ju ingen åkstil så att välja skidor efter detta går inte.
Åkningen kommer ersätta promenad, alltså inte löpning. Det kommer vara jag och pensionärerna på 80 år i samma spår.
Kollat lite på skidpaket i olika sportbutiker och det borde kanske räcka med det billigaste för mig?
Skriver som någon annan som också bodde i Göteborg. Ser det som en liten investering och vill inte lägga flera tusen då snön lägger sig lite som den vill från år till år.
Finns det någon typ av skida/paket som är bra att börja med?
Länka gärna!!
(om forumreglerna tillåter)
Hade varit otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig!
Senast ändrad: