Nu är det så att jag fick 3,5k i julklapp för att investera i en ny ryggsäck. Jag vet dock inte vilken jag ska välja. Valet står mellan just nu: en gammal hederlig ramryggsäck från t ex Haglöfs, en berghaus Atlas (har hört mycket gott om föregångaren Vulcan och Klättermusens Mjölner. Jag vet att Mjölner inte kostar 3,5k men jag kan alltid lägga till lite extra pengar från min egna kassa.
Finns det några andra ryggsäckar som man borde kolla extra på? Vilka rekommenderar ni.
Jag har för nuvarande en shosho 60l (gammal modelen) och den är för liten för 2veckors turer som jag gör. jag behöver har en ryggsäck på minst +80l.
Och jag tillhör de dumma som går omkring med 27+ och avlastar folk så ryggsäcken ska fungera med tyngre bördor.
har någon en Atlas? hur funkar den? finns inga resentioner i "banken".
Är tacksam för svar.
Mvh Oskar FK
Finns det några andra ryggsäckar som man borde kolla extra på? Vilka rekommenderar ni.
Jag har för nuvarande en shosho 60l (gammal modelen) och den är för liten för 2veckors turer som jag gör. jag behöver har en ryggsäck på minst +80l.
Och jag tillhör de dumma som går omkring med 27+ och avlastar folk så ryggsäcken ska fungera med tyngre bördor.
har någon en Atlas? hur funkar den? finns inga resentioner i "banken".
Är tacksam för svar.
Mvh Oskar FK