Hjälp med Garmin Mapsource,

Hej!!

Jag har Garmin edge 305 och den har funkat jätte bra. Men har precis köpt frilufskartan till den så att jag ska kunna göra rutter som jag kan åka efter. Men det funkar inte för mig.
I går gjorde jag en rutt genom att använda route tool. Men idag när jag skulle ut och cykla och när jag kom till startpunkten så startade jag klockan men klockan bara visade tillbaka mej till start´platsen hela tiden.

Jag undrar också hur man kan få klockan att den ska säga till när man svänger osv. Sen undrar jag också hur man fixar så att "select Use Auto-Routing to generate turn-by-turn routes that follow the streets and highways on your map. " hittar helt enkelt inte knappen.

JAg vet att det var mycket frågor på en gång nu men jag vore hemskt tacksam för lite hjälp.

Kanske måste du vända på rutten för att få det att fungera det går att göra i Mapsource och förmodligen även i din Edge 305.

Autorutt fungerar inte om du inte har dels en kartGPS och dels kartor som supportar autorutt inklusive baskarta i enheten. Det klarar inte Edge 305. Men anvisningar när du skall svänga borde den klara om du laddar ned en rutt från datorn till enheten om jag förstår specifikationen.

Edge 705 är kanske den du skulle ha för att få riktig nytta av Friluftskartan. Men CitySelect vägkartan med autoruttstöd är med en kart GPS mer användbar så länge du håller dig till vägnätet med din cykel.

Thure

Tack för hjälpen.... Ska kolla om det funkar i veckan. Sen undrar jag om du vet hur man får rutter vägarna att precis följa vägen omdu förstår vad jag menar?

Rutter på vägar

som helt följer vägarna gör du enklast med MetroGuide eller City Select vägkartorna i MapSource i datorn.

Tror inte att det går med Friluftskartan att få rutten att helt följa vägen om du inte lägger in waypoints i varje sväng.

Friluftskartan Pro kanske är bättre än Friluftskartan beträffande ruttmöjligheter. Jag har inte testat då jag har Metroguidekartan sedan tidigare.

Thure

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg