Äh, nu hann jag ju inte svara ju.
Skulle säga att jag köpte min (inkl behändigt platsfodral som jag faktiskt använder till alla slags kartor nu!) på "stora" Akademibokhandeln inne i stan. Stockholm, alltså.
Måste dock säga att jag tycker den officiella kartan de säljer är "sådär". Skalan är för stor, tycker jag, och rutnätet är ett rent skämt! Normalt kan jag räkna ut avstånd (och därmed tid) genom att använda graderingarna men som ni märker, jämfört med t ex Gröna Kartan, så har Roslagsledskartan enorma rutnät med alldeles för stora avstånd mellan varje linje. Värelöst.
Iofs anser jag att Roslagsleden är överskyltad. Så där så att det snarare känns som man är på tipsrunda än vandring... men, t ex vid ingången till Norrtälje så visar inte den officiella kartan exakt hur man ska gå in till stan, linjen är för tjock. Jag använde då "Gröna kartan", som visar leden mycket tydligare. Just strax före och efter Norrtälje fann jag att båda kartorna i kombination var bra, eftersom den officiella har vindskydd m.m utsatt också. (Observera dock att jag inte använde kartan för att hitta utan för att kunna planera vandringen, rasterna och tältplatserna.
Ha så skoj! Själv har jag bara två etapper kvar nu, mitt i smeten (Domarudden - Penningby). Tar den skogssträckan när myggen dött...