clindh
Forumvärd
Jag har blivit kontaktat av Frej, som söker hjälp med att hitta namnet på någon gammal bra skomodell som inte längre tillverkas. Det låter väl som något för er "skofantaster" på Utsidan att bita i! (Svara/diskutera detta direkt här i denna diskussionstråd)
Frej skriver:
Mitt namn är Frej och jag är manusförfattare, jag sitter nu och arbetar med ett filmmanus där huvudkaraktären, en brevbärare lever ett slags ram-liv, där han bygger upp sin trygghet genom fasta rutiner, främst finner han trygghetsskapande lugn i naturen.
Jag arbetar nu med en scen där denne står i en skoaffär där han är stamkund och diskuterar inköp av nya kängor med ägaren.. i detta samtal börjar de båda euforiskt prata om gamla kängor och stövlar och då främst de stövlar (Graninge har jag tänkt mig nu, men kan vara annat svenskt märke) som huvudkaraktären köpte för en 7-12 år sedan.
Jag söker alltså specifika modellbenämningar, på en BRA stövel som gärna (tyvärr tycker skoaffärsinnehavaren) slutat tillverkats för en 7-12 år sedan. Men gärna andra som de kan nämna i deras euforiska samtal över det som upptar så mkt av dessa två karaktärers liv.
Det finns ju inget värre än inkorrekt fakta när man sitter och tittar på film varför jag söker hjälp av kunnigt folk.