• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Himmel över Everest av David Lagercrantz - bra?

Någon som har läst den boken? Sitter och funderar på om jag ska köpa den eller inte, ska nämnligen beställa lite prylar från cdon.com och efter att ha köpt "Vilja av sten" känner jag mig ännu mer manad att köpa mer böcker, trots att jag inte har läst böcker på flera år och inte ens hämtat ut "Vilja av sten" än! Så ni som har läst den, är den värd 49:- och några lästimmar?
 
talbok

håller med, den är kanske inte världens bästa,
men absolut läsvänlig för 49kr

Om du som jag verkar ha ont om tid sä köp/bibliotekslåna den som talbok och kör den i mobilens mp3-spelare och lyssna i pauser - på väg till jobbet, när du promenerar, innan du somnar eller när du har tid över. Ett bra sätt att få i sig kultur även "om man inte har tid att sätta sig och läsa".
Tycker också himmel över everest är värd sin tid, för övrigt den första mp3bok jag köpte elektronisk över nätet...

/Patrik, storlyssnare
 
Helt ok, men är ju såklart skönlitterär, men som Everestofil står den tryggt i min hylla. Den boken som jag verligen rekommenderar är dock Krakauers "Tunn Luft", mycket känslomässig och detaljerad om händelsen -96. Han var ju utsänd journalist från amerikanska Outside, och texten är skriven ganska kort efter hemkomsten, vilket jag tycker märks. Vet dock inte om den finns som mp3...
 
Senast ändrad:
Tunn luft finns på cd

Helt ok, men är ju såklart skönlitterär, men som Everestofil står den tryggt i min hylla. Den boken som jag verligen rekommenderar är dock Krakauers "Tunn Luft", mycket känslomässig och detaljerad om händelsen -96. Han var ju utsänd journalist från amerikanska Outside, och texten är skriven ganska kort efter hemkomsten, vilket jag tycker märks. Vet dock inte om den finns som mp3...

På mitt bibliotek finns Tunn luft inläst på svenska på cd. Dock är den första skivan kopieringskyddad så man inte (i alla fal inte enkelt med windows lmedia player) kan rippa av den till mp3-format men cd2 och framåt kan man rippa till mp3. Dock kan man ju lyssna på hela på cd.

/Patrik, som läst den som pappersbok
 
På mitt bibliotek finns Tunn luft inläst på svenska på cd. Dock är den första skivan kopieringskyddad så man inte (i alla fal inte enkelt med windows lmedia player) kan rippa av den till mp3-format men cd2 och framåt kan man rippa till mp3. Dock kan man ju lyssna på hela på cd.

/Patrik, som läst den som pappersbok

Det var inte dåligt, vem är det som är uppläsare? Kan tänka mig att det är ganska viktigt.