Törs man...
Nu kommer det förmodligen att bli ett jävla liv i dethär forumet, men det är smällar man får ta. Jag har nämligen en del funderingar kring TNF-tält. Hur ser ventilerna ut på exempelvis VE-25, finns de överhuvudtaget, eller har de inte uppfunnit kondens i USA? Jag kan inte se några på de (små) bilder som finns på hemsidan, men nåt lär de ju ha, eller?
För att inte få hela USA-maffian över mig så får jag väl ställa en skeptisk fråga om Hilleberg också. Jag har nyligen bytt tält, från ett Nammatj 3 GT av årsmodell 99 till ett Tarra av modell 01. På det gamla var det Eastonstänger, vilka funkade utmärkt, de blev lite böjda efter nåt år, men inte så det störde. På Tarrat är det DAC-stänger, har aldrig tidigare hört talas om märket, de känns inte alls lika pålitliga, redan efter bara ca. 6-7 uppsättningar har de blivit rejält krokiga, en av dem har till och med spruckit i skarven mellan två sektioner (kan dock ha att göra med att jag inte fått in dem tillräckligt långt i varandra). Men på det hela taget känner jag inte alls samma tillit till dem, de känns helt enkelt vekare, kan mycket väl vara en ren vanföreställning, men ändå.
De har också den nackdelen att alla sektioner inte är lika långa, ändbitarna har ungefär halva längden jämfört med de vanliga, lite osmidigt om de skulle gå sönder. Vet nån nåt om varför Hilleberg bytt?
/Harald!