Hej, är i behov av ett lättare tält för 4 personer och var helt inne på att köpa ett Hilleberg Nallo 4GT då jag läst och hört mycket gott om det, visst är det dyrt men jag tänker att det kommer att hålla i längden och på så sätt ändå löna sig. Men precis när jag var redo att köpa fick jag ett mailutskick från XXL med ett tält från Bergans som är snarlikt, i alla fall vad jag kan se. Priset på Bergans är såklart lockande men jag är ändå ute efter att göra det bästa köpet. Just nu är det bara övernattningar i skog och skärgård planerat men det är inte helt omöjigt att det blir en eller flera fjällturer framöver.
Är det motiverat att lägga dom extra pengarna på ett Hilleberg och stämmer det som jag tror att det kommer hålla bättre i längden?
Bergans Romsdal 4 (ca 3.500 kr)
Hilleberg Nallo 4GT (ca 12.000kr)
Är det motiverat att lägga dom extra pengarna på ett Hilleberg och stämmer det som jag tror att det kommer hålla bättre i längden?
Bergans Romsdal 4 (ca 3.500 kr)
Bergans Romsdal 4-pers Tent - Grå - Vandringstält | XXL
Läs mer om Romsdal 4-pers Tent. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
www.xxl.se
Hilleberg Nallo 4GT (ca 12.000kr)
Nallo 4 GT • 4 person tent • Hilleberg
The all-season Nallo 4 GT tent has a single extended vestibule and offers an outstanding balance of light weight, space, and strength for any 4-person trip.
hilleberg.com