Hestra handske bra/dålig???

Jag har ett par såna, tror jag (de jag har ser ut ungefär sådär i alla fall, men mina har några år på nacken så jag vet inte om det är nån skillnad).

Jag köpte dem på vår-rea för ett par år sen, stod och valde mellan dem och liknande som var rena tumhandskar men eftersom priset på dessa två modeller var detsamma så slog jag till på dem (för de hade kostat mer än tumhandskarna hade kostat).

Jag tycker de fungerar bra, remmen runt handleden är lätt att spänna/lossa med handskarna på sig, snörningen är lätt att dra åt men lite bökig att lossa.

Jag har inte haft dem i extrema temperaturer, där tror jag det ensamma pekfingret är lite för utsatt. Löstagbart foder är trevligt eftersom det går att torka lätt (jag har funderat över om det finns lösa extrafoder att köpa).

Hej

Jag har använt Hestra 3-finger mitt i ett par månader nu på Svalbard och jag är väldigt nöjd. Det som är så bra med dem är att man klarar av att genomföra en rad olika moment man inte kan göra med tumvantar.

Vad gäller kyla så håller de förstås inte lika bra som ett par tumvantar. Har haft dem i 25-30 minus grader och stark vind och det fungerar så länge rör lite på sig. De står bra emot vind.

Det bästa med orginal fodret är att det täcker handleden och långt upp på underarmen. Något jag saknat hos många andra handskar.

Jag har provat försvarets tre-fingervantar och tumvantarna med hål för pekfingret i kombination med försvarets femfingervantar och tycker att de värmer bättre än orginal handsken. Försvarets vantar tillåter även att man använder handsken som tumvante.

/Joakim

nermander; sa:
Löstagbart foder är trevligt eftersom det går att torka lätt (jag har funderat över om det finns lösa extrafoder att köpa).

Jag har letat efter nya foder till mina Hestra och har frågat dem. Än så länge finns det inte att köpa.TYVÄRR! För man sliter ju fodret mycket snabbare än själva handsken.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg